lunes, 5 de octubre de 2009

Comentari ENFOQUES DIDACTICOS de A. ZABALA

En aquest article Zabala ens parla de la necessitat d’instruments per poder analitzar la pràctica docent i troba aquests instruments en la concepció constructivista de l’ensenyament aprenentatge. Estic d’acord amb ell que és molt difícil dir si una metodologia és més correcta que una altra si no tens eines per poder-la analitzar. I per la meva poca experiència com a docent, però més llarga com a estudiant considero que l’ensenyament que té com a objectiu un aprenentatge significatiu és un bon indicador per conèixer la metodologia més adequada en cada moment, tenint en compte l’entorn que ens envolta.
La forma d’ensenyar de cadascú depèn de la forma d’entendre l’ensenyança i la funció social que li atribuïm. El que crec que és important no es com ensenyem sinó que fem i per què, és a dir, és important tenir molt clars els objectius i aquests ens conduiran a una metodologia que ens permeti un aprenentatge significatiu. Per poder-ho aconseguir hem de tenir en compte, metodologies globlalitzadores, organitzar l’aula amb grups de treball i la relació evaluació-metodologies i les fases del procés evaluador.

No hay comentarios:

Publicar un comentario